RSS

Wednesday, February 3, 2010

PuiSi DaRiKu

Senja pun berlabuh
Tabir malam tersingkap
Unggas mula belagu riang
Dan insan lena dibuai mimpi
Kelihatan di sudut kamar sepi
Sekujur tubuh penuh rindu bersujud
Bertafakur mendamba kasih Ilahi

Mencari ketenangan
Mencari kedamaian
Memohon keampunan
Menginsafi dosa2 semalam
Walau hati luka berdarah
Namun dia tetap tabah
Sesungguhnya aku kagum..
Itulah senja di mataku

Senja pun berlabuh
Tiada lagi sinar suria
Pelangi pun hilang warnanya
Hanya yang tinggal
Mega merah di dada langit
Dan alam semakin sepi
Pekat malam menyelubungi

Seorang aku termangu
Bertanya pada diri.. berkali
Kapankan senja datang lagi
Bersama keindahannya
Atau malamku terus berpanjangan
.. aku pasrah
itulah aku yang tak tahu

senja pergi dan senja datang
pergilah senja dengan tenang
sebelum kasihku berbuah rindu
sebelum ukhwahku bersimpul padu
aku akan di sini menanti
pada esok yang belum pasti..

pada seorang senja..
semoga dirimu bahagia selamanya
semoga dirimu ceria tiap ketika
semoga tabahmu tetap teguh
semoga sabarmu tetap utuh

andai hanya di sini pertemuan kita
daku redha mungkin ini takdir-Nya

No comments:

Post a Comment

KeTika iTu

Daisypath Anniversary tickers

CriTera CinTa

Daisypath Anniversary tickers